Jak býti dobrým obchodníkem


1)Vždycky buďte lépe informováni

Ať už se to jedná aktuálních cen na trhu, cen v budoucnu, cen v minulosti. Musíte mít přehled o všem, co se děje. Nejenom u té jedné dané věci, ale také u věcí podobných a příbuzných, těch, které tu vaši věc mohou nahradit a levněji. Musíte vědět, kde jsou jaké slabiny a kde silné stránky dané věci, proč je vlastně váš produkt lepší než ten od konkurence a proč si koupit tento produkt za dráž než tamten podobný, ale levný, produkt. Obchodník zkrátka musí vědět, co prodává, za kolik to prodává, za kolik by to prodávat měl a za kolik by to prodávat chtěl. Pokud informace nemáte, tak lehce naletíte nebo se necháte napálit těm, kteří tyto informace mají. A byť prodávají horší produkt, tak vy jim zkrátka uvěříte a máte to.
obchodník s auty 

2)Vždycky si vše ověřujte

Někdo vám tvrdí něco nového? Nějakou neotřelou zkušenost či příhodu? Vždycky si zjistěte více, nikdy se nerozhodujte na základě něčeho, co vám řekne někdo druhý. Dneska máme přístup na internet všude, dejte si 5 minut a na záchodě vše vypátrejte. Pak se vraťte a sjednejte ještě lepší podmínky kupní smlouvy než byste byli sjednali předtím.
pozitivní obchodníci 

3)Smlouvání

Obchodník musí umět udělat z komára velblouda a z jalovice tele vymámit. Trocha lidové slovesnosti, avšak smysl zůstává tentýž. Nechoďte s kůží na trh, pokud nejste dostatečně přesvědčeni o tom, že dokážete ustát nápor ostatních. Ono člověku se to řekne, takhle doma, když si cvičí před zrcadlem, co všechno v dané situaci řekne, ale pak přijde ta chvíle a jeden je schopný se uchlácholit na cenu daleko nižší než původně zamýšlel. Tady navazujeme na předešlé body – musíte mít informace a musíte si ověřovat nové. Bez toho nemůžete uhájit cenu, kterou nabízíte a nemůžete ani odhalit, když vám někdo dává cenu přestřelenou.
stánkový prodej 
Dobrý obchodník je svým způsobem špatný člověk, protože se řídíte pravidlem – levně koupit, draze prodat. Pokud to děláte naopak, tak dlouho dobrým obchodníkem nebudete.