Pasivní a aktivní hledání zaměstnání

Novou práci můžete hledat aktivně, tj. oslovením pracovní agentury anebo i přímým oslovením firmy. Můžete hledat volná pracovní místa na úřadech práce, ale i na sociálních sítích, Facebooku či LinkedInu. V neposlední řadě, což nebývá až tak moc časté –  inzercí na pracovních portálech.
světové ikony
Anebo můžete hledat pasivně. Mezi pasivní hledání se řadí založení pracovního profilu. Odstraňte pochybnosti a jděte do toho! Věřte si. Můžete zkusit portál, kde se zdarma zaregistrujete a vytvoříte celkem snadno svůj profesní profil.
Doporučuji vložit fotografii, personalisté se rádi podívají, s kým mají tu čest
Jméno, příjmení, kontaktní údaje. Zkontroluje si platný email a telefonní číslo. Na emaily jako např. makovapanenka@, reditelzemekoule@ zapomeňte a vytvořte si hodnověrný email, nejlépe sestavený z jména a příjmení, který budete používat pro pracovní účely
Průběh praxe uvádějte chronologicky, tzn. od nejnovějšího po nejstarší. Zpravidla postačuje 10-15 let zpětně.
Údaje o vzdělání. Základní školu můžete vynechat, pakliže není vaše jediné vzdělání
Jazykové znalosti, jiné schopnosti a dovednosti
Můžete uvést i referenční osoby a kontakty na ně
Zkontrolujte uložený profil, důkladně přečtěte.  Je možné v případě vkládání, přepisování, kopírování, že můžete mít některé údaje zdvojené.
A největším lákadlem pro zaměstnavatele i headhuntery jsou komunitní sítě jako např. Facebook anebo LinkedIn.  I na těchto sociálních sítích můžete vyhledávat pracovní nabídky, založit a spravovat svůj profil. Pro pracovní profil je doporučován spíše LinkedIn.
Zřízení profilu na LinkedInu je snadné a zdarma. Doporučuje se navázat minimálně 30-50 kontaktů, které vás posunou k vámi vysněné práci. S profilem si můžete náramně vyhrát a různě kouzlit. Jsou tu nepřeberné možnosti. Opět se doporučuje fotografie, máte naději, že si váš profil personalista spíše zobrazí, jsou důležitá i klíčová slova, podle kterých si vás může náborář vyhledat.
Nezapomínejte uvádět své znalosti a zkušenosti. Čím více, tím lépe. Poraďte se se svými známými, jaký mají oni na vás náhled. Leckdy to sami nevidíme anebo bereme naši dovednost jako samozřejmou. Přitom právě v pracovním profilu bychom ji mohli zveřejnit a využít. Je vhodné požádat o potvrzení vašich zkušeností, znalostí či o reference bývalé zaměstnavatele.
černá obrazovka
LinkedIn můžete nastavit veřejný, neveřejný, sdílet kontakty, vyměňovat zkušenosti a zprávy se známými z vaší sítě, přidávat další kontakty, je to nesmírně zábavné a hlavně praktické. URL adresu z LinkedInu můžete vkládat do motivačního dopisu budoucímu zaměstnavateli, stejně jako můžete odesílat např. i váš profesní profil.
Je jen na vás, do čeho půjdete, jaké sociální sítě či pracovní portály využijete a jak s nimi budete aktivně ve spojení.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup