Jak začít úspěšně podnikat?

Pokud už Vás nebaví jednostranná práce, kdy Vás šéf neustále komanduje, zůstáváte přesčasy, které Vám nikdo neproplatí, za mnoho práce Vám na účtů přistane jen zlomek toho co by jste si za svojí kvalitně odvedenou práci představovali, začněte podnikat. Je důležité si, ale hned na začátku říct, že práce na volné noze není pro každého. Mnoho začínajících podnikatelů si pod pojme podnikaní představí tučné sumy na účtu, super káru a luxusní dovolené. Ale ne vždy tomu tak je.
ruce podnikatele
Je důležité před tímto rozhodnutím si zvážit pro a proti podnikání a hlavně mít dobrý, neokoukaný podnikatelský záměr. Podnikání na jednu stranu představuje velkou svobodu v práci, ale také mnoha podnikatelům do jednoho roku od začátku činnosti spadly růžové brýle a podnikání pověsily na hřebík. Mezi negativní faktory je brán stres, samota, při nemoci nemožnost přehození práce na kolegu. Podnikat znamená pracovat po svém, v tom co nás baví a myslíme si, že skvěle ovládáme a to na základě živnostenského oprávnění. 
 aktovka podnikatele

Vyřízení důležitých formalit

 
Než začne samotné podnikání je důležité si zjistit, zda k dané profesi budete potřebovat živnostenské oprávnění. Pokud se tedy míníte živit jako hudebník, daňový poradce nebo znalec tak toto oprávnění nepotřebujete. Je důležité se dostavit na živnostenský úřad, kde je nutné vyplnit jednotný registrační formulář.  Tímto formulářem se přihlásíte nejen k podnikání, ale můžete na něm se přihlásit k silniční dani nebo DPH.  Na příslušném živnostenském úřadu zaplatíte správní poplatek 1000,-Kč a domů si odnesete živnostenský list, který Vás opravňuje k podnikání.
 tužka na diáři

Co je důležité ještě vědět?

 
·         Vyřízení sociálního a zdravotního pojištění, nahlášení změny na zdravotní pojišťovně
·         Ujasnit si jakou daňovou evidenci pro roční daňové přiznání si povedete.
·         Zjistěte si, zda Vaše činnost podléhá elektronické evidenci tržeb
·         Sehnat své první klienty můžete i s minimem finančních prostředků. Stačí Vám letáčky nebo dobře cílená reklama například na sociální síti.