Přestaňte kouřit

Životní styl kuřáka je úplně jiný, než životní styl nekuřáka. Pro kuřáka je kouření vždy na prvním místě. Absencí nikotinu může mít abstinenční příznaky, jako je například nervozita, nesoustředěnost, zmatenost nebo dezorientovanost. Někdy i agrese a podrážděnost. Kuřák bez cigarety se prý nevydrží soustředit déle, než 45 minut. Proto se na seminářích dělají přestávky. Kouření však nebývá bez újmy na zdraví. Způsobuje řadu civilizačních nemocí včetně rakoviny a poškozuje všechny orgány.
ubalené cigarety

Poškození je prokázáno i v souvislosti s pasivním kouřením. Ohroženy jsou hlavně naše děti, ať už nenarozené, nebo ty starší, kterým jsme jako rodiče vzorem. Je zajímavé, že pokud člověk nezačne kouřit v mladém věku, může se stát, že už nezačne kouřit nikdy. Špatným vzorem pro naše děti můžou být i spolužáci či kamarádi, proto se často stává, že s kouřením začnou ještě na základní škole. Potom je obtížnější je to odnaučit.
Většina kuřáků doma nebo v autě nekouří, ale pokud ano, zápach je cítit ze všeho oblečení, záclon, závěsů a čalounění a je velmi těžké se ho zbavit. Pokud někdo přijde na návštěvu, načichne kouřem. Možná už nepřijde.
Jak se tohoto zlozvyku zbavit? 
Zkuste si vymyslet náhradní program místo kouření. Může to být nějaký sport, který nás baví, a u kterého vydržíme. Nekouřit znamená mimo jiné i to, že ušetříme spoustu peněz, které si můžeme užít jiným způsobem. Také nebudeme smrdět svému okolí, nebudeme mít žluté zuby a nehty. Budeme mít méně vrásek. Na pracovišti už nebudeme tak hlídáni nekuřáky, kteří si přestávky na kouření nedělají. 
kouřící žena
Pokud to nezvládneme sami, požádejme o pomoc lékaře, protože neexistuje žádná zázračná metoda. Lékař to může zkusit s léky, doporučí nám nějaký program, ale pokud my nebudeme chtít, tak nám nepomůže nic.
Chceme-li žít zdravěji, vyhýbejme se nebezpečným a zdraví škodlivým látkám. Mezi ně patří i kouření, ať už jsou to cigarety, doutníky nebo dýmka.

Přestaňte kouřit
5 (100%)1